W związku z nieprawdziwymi informacjami dotyczącymi funkcjonowania Szkoły Podstawowej im. Ks. Jana Twardowskiego w Widomej opublikowanymi przez Michała Znamirowskiego wyjaśniamy że:
Uczniowie w naszej szkole mogą korzystać z 34 form zajęć pozalekcyjnych (m.in. basen, kółko plastyczne, kółko teatralne, gimnastyka korekcyjna, balet, sks, zajęcia wyrównawcze i rozwijające z każdego przedmiotu, zajęcia taneczne, kółka przedmiotowe, zespół wokalny, zajęcia z logopedą itp.)Rodzice płacą za zajęcia baletowe, taneczne i basen, pozostałe są dla uczniów bezpłatne. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców planujemy zorganizować zajęcia kung-fu (ze względu na dofinasowanie SISO w korzystnej cenie). W okresie zimowym dofinansowaliśmy uczniom wyjazdy na lodowisko, jak również wspieramy rodziny w trudnej sytuacji materialnej. Absolwenci naszej szkoły dobrze radzą sobie w gimnazjum, w bieżącym roku szkolnym dwójka naszych uczniów przeszła do etapu rejonowego z j. polskiego. Uczniowie w naszej szkole uczą się dwóch języków obcych ( j. angielski – w wymiarze 3 g/tyg. w kl.I –VI oraz j. niemiecki w wymiarze 2godz./tydz kl IV- VI). Ponadto zajęcia j. angielskiego i informatyki w klasie II odbywają się z podziałem na grupy. Klasa I ma dodatkową godzinę wychowania –fizycznego w ramach programu „ Mały Mistrz”.
W 2013 r. została przeprowadzona ewaluacja zewnętrzna przez wizytatorów Kuratorium Oświaty w Krakowie, a poziom spełnienia wymagań przez naszą szkołę został oceniony jako wysoki i bardzo wysoki.
Realizujemy projekty edukacyjne. Dzięki Stowarzyszeniu w latach 2013-2015 realizowaliśmy wiele projektów, w ramach których uczniowie mieli dodatkowe zajęcia, wycieczki, ciekawe warsztaty – oczywiście wszystko gratis. Uczniowie mogli uczestniczyć między innymi w takich projektach jak: Dodatkowa edukacja szansą na rozwój umiejętności uczniów SP w Widomej (pozyskaliśmy 49 tys. zł ) dodatkowe zajęcia z j. pol. mat. j. ang. przyrody, informatyki dla uczniów z trudnościami i zdolnych, wyjazdy edukacyjne do ZOO oraz do Ogrodu doświadczeń i Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie, w ramach projektu zakupione zostały pomoce do nauki przyrody, j. polskiego, mat. j. angielskiego, różnorodne gry edukacyjne, filmy, słowniki, podręczniki, modele, plansze interaktywne na kwotę 11 tys. Nic o nas bez nas, nasz udział w demokracji (54 tys. zł) rozwój umiejętności obywatelskich wśród uczniów, MRS, realizacja mini projektów, wyjazd do sejmu, zwiedzanie Warszawy. Mali, wielcy piłkarze-(9300zł) dodatkowe zajęcia sportowe, zakup sprzętu sportowego, renowacja boiska szkolnego. Duży i mały uratuje świat cały (42 tys. zł) dodatkowe zajęcia ekologiczne, urządzenie ogródków przyszkolnych wzbogacenie bazy dydaktycznej, zakup m.in. profesjonalnego sprzętu do nauczania przyrody tj. mierniki natężenia hałasu, zestaw do badania poziomu zanieczyszczenia powietrza i inne na kwotę 25.000 zł. Ze sztuką za pan brat (4000zł) projekt był kierowany do naszych przedszkolaków, dla których zorganizowaliśmy dodatkowe zajęcia muzyczne (spotkania z profesjonalnym muzykiem prezentującym dzieciom poszczególne instrumenty) i plastyczne. Szkoła Przedsiębiorczości (36tys.zł) warsztaty i zajęcia pozalekcyjne z zakresu przedsiębiorczości i spółdzielczości, turnieje gier ekonomicznych, wyjazdy, zakup gier planszowych, środki finansowe na założenie spółdzielni uczniowskich, wydanie szkolnych gazetek ekonomicznych. Obecnie aplikujemy do FIO Małopolska Lokalnie na zajęcia dla naszych przedszkolaków ( w minionym półroczu przedszkolaki uczestniczyły w projekcie „ Nie święci garnki lepią”) a klasy młodsze w projekcie „ Fantastyczny świat literatury” w ramach, którego odbywali m. in. warsztaty w Artetece w Krakowie.
Zaaktywizowaliśmy seniorów, do których skierowane są działania w ramach Klubu Samopomocy – środki na ten cel pozyskaliśmy z Urzędu Gminy Iwanowice.
Aby rozwinąć zainteresowania czytelnicze wzbogaciliśmy księgozbiór biblioteki szkolnej. W roku 2015 zakupiliśmy książek na kwotę 4700 zł. Ponadto wymieniliśmy regały.
Nauczyciele pracujący w naszej szkole zatrudnieni są na umowę o pracę (tylko jeden n-l zatrudniony na umowę zlecenie) n-l stażysta otrzymuje 2200 zł na rękę za cały etat, ponadto w grudniu wypłaciliśmy wszystkim nauczycielom pracującym od września średnio po 1000 zł premii.
Zgłaszane zapotrzebowania w zakresie pomocy dydaktycznych są realizowane na bieżąco. W 5 salach mamy tablice interaktywne, wykorzystywane praktycznie na wszystkich zajęciach, bardzo dobrą obudowę do nauczania przyrody, j. angielskiego, matematyki, edukacji wczesnoszkolnej i pozostałych przedmiotów, wzbogaciliśmy wyposażenie świetlicy, zakupiliśmy zabawki dla dzieci z oddziału przedszkolnego.
Dzięki termomodernizacji (inwestycja gminna w latach 2013-2014) budynek szkoły jest ocieplony, z nową elewacją, zamontowaliśmy oknami z nawietrznikami, pomalowany został dach i ocieplony strop. Dzieci uczą się w odnowionych, przestronnych salach, które wyposażyliśmy w nowe meble i rolety przeciwsłoneczne, niektóre w nowe stoliki i krzesła.
Dzięki zaangażowaniu rodziców każde dziecko ma własną, zamykaną szafkę na podręczniki i przybory.
Posiadamy dobrze wyposażoną salę komputerową z nowymi komputerami, słuchawkami i oprogramowaniem (22 stanowiska)
Na życzenie rodziców zatrudniliśmy dodatkowych nauczycieli w punkcie i oddziale przedszkolnym.
Przebudowana została sala lekcyjna dla klasy IV, odnowiona sala dla 5-latków oraz wszystkie korytarze szkolne. Jesteśmy w trakcie wymiany lamp na ledowe
Jako organ prowadzący jesteśmy odpowiedzialni za zapewnienie dzieciom bezpiecznych warunków, dlatego też zaplanowaliśmy budowę parkingu. Ponieważ nie jesteśmy właścicielem działki i w związku z tym nie możemy podejmować żadnych inwestycji przekazaliśmy do gminy 42 tys. zł z przeznaczeniem na jego budowę. Mamy świadomość, że budowa parkingu będzie kosztować drugie tyle i gmina w tym przedsięwzięciu będzie partycypować. Zwracając niewykorzystaną dotację nie „OKRADALIŚMY” uczniów lecz dokonaliśmy tego kosztem wynagrodzenia organu prowadzącego. Zarząd SISO, a dokładnie nauczyciele, którzy są jego członkami pobierali wynagrodzenie za prowadzenie szkoły miesięcznie łącznie 1600 zł a nie kilkanaście czy kilkadziesiąt tysięcy jak robią to niektórzy.
Rodzice na bieżąco są informowani o wszystkich kwestiach związanych z prowadzeniem szkoły i aktywnie włączają się w pomoc stowarzyszeniu za co jesteśmy bardzo wdzięczni, nie muszą nas kontrolować, ponieważ doskonale są zorientowani w sytuacji finansowej organu prowadzącego.
Podpisanie umowy na trzy lata nie wywołuje w nas lęku o przyszłość. Mamy świadomość, że jeśli prawidłowo będziemy wydatkować dotację nikt nie może nam szkoły odebrać, jak również nie ma to żadnego wpływu i nie jest barierą w pozyskiwaniu środków finansowych na różnorodne projekty edukacyjne.
Uczniowie i dzieci w naszej szkole czują się bardzo dobrze o czym może świadczyć fakt, że najprawdopodobniej ze względu na duże zainteresowanie będziemy otwierać kolejny oddział przedszkolny. Zadowoleni są rodzice i nauczyciele. Pracuje się nam bardzo dobrze, rodzice wspierają nas w każdej sytuacji i nie życzymy sobie by Pan M. Znamirowski jątrzył w naszym środowisku i służył „dobrymi radami”. Doskonale radzimy sobie bez pomocy Pana M. Znamirowskiego. Proponujemy zainteresować się swoimi sprawami. Najłatwiej jest wszelkie kłamstwo ukryć pod zapisem „wieść gminna niesie” by nie ponieść odpowiedzialności za słowo. A wszystko to pod hasłem merytorycznej dyskusji, by doszło do odsłonięcia „całej prawdy i tylko prawdy”.
Na koniec kierujemy zaproszenie w stronę Pana Andrzeja Wolnickiego, by odwiedził naszą szkołę i poznał jak wygląda rzeczywistość. Chętnie zapoznamy z ofertą edukacyjną, bazą dydaktyczną, atmosferą jaka u nas panuje i poziomem „przepaści”(cytat z wpisu A. Wolnickiego) naszych uczniów.
Zarząd Stowarzyszenia Inicjatyw Społeczno-Oświatowych